Temat: Powołanie Apostołów. Lekcja zdalna.
19.01.2021
Proszę przeczytać katechizm na s.129-133, następnie proszę zapoznać się z prezentacją: KLIK
Na zadanie proszę wypisać w punktach do zeszytu imiona dwunastu Apostołów.
_________________________________________________________________
Temat: Pokłon Trzech Króli. Lekcja zdalna.
22.12.2020
Proszę zapoznać się z prezentacją: KLIK
Zadanie: Proszę napisać jaka jest symbolika darów przyniesionych przez Króli. Zdjecie zadania prosze odesłać przez Teams.
_________________________________________________________________
Temat: Wyjście z niewoli egipskiej
01.12.2020
Proszę, żeby uczniowie przeczytali opracowanie tematu z katechizmu na s. 88-92. Po tym warto obejrzeć jak wygladało wyjście z niewoli egipskiej w Księdze Ksiąg: KLIK
Notatka do zeszytu:
„Jam jest Pan Bóg twój, którym cię wywiódł z ziemi egipskiej, z domu niewoli”.
Przejście przez Morze Czerwone, będące prawdziwym wyzwoleniem Izraela z niewoli egipskiej, zapowiada wyzwolenie, jakiego dokonuje Bóg w sakramencie chrztu: „Ty sprawiłeś, że synowie Abrahama przeszli po suchym dnie Morza Czerwonego, aby naród wyzwolony z niewoli faraona stał się obrazem przyszłej społeczności ochrzczonych” (por. KKK 1221).
_____________________________________________________________________________________
Temat: Adwent. Lekcja zdalna.
27.11.2020
Lekcja prowadzona przez Microsoft Teams.
_____________________________________________________________________________________
Temat: Powołanie Mojżesza. Lekcja zdalna.
24.11.2020.
Proszę dzisiaj zapoznać się z opracowaniem katechizmu do tematu nr 21 (s. 84-87) a następnie proszę sobie utrwalić wiadomości dzięki tej prezentacji: KLIK - będą w niej pytania posiłkowe, na które proszę postarać się odpowiedzieć. Nie trzeba zapisywać odpowiedzi.
Notatka do zeszytu:
„Jam jest Pan Bóg twój, którym cię wywiódł z ziemi egipskiej, z domu niewoli”.
Przejście przez Morze Czerwone, będące prawdziwym wyzwoleniem Izraela z niewoli egipskiej, zapowiada wyzwolenie, jakiego dokonuje Bóg w sakramencie chrztu: „Ty sprawiłeś, że synowie Abrahama przeszli po suchym dnie Morza Czerwonego, aby naród wyzwolony z niewoli faraona stał się obrazem przyszłej społeczności ochrzczonych” (por. KKK 1221).
______________________________________________________________________________________
Temat: Jonasz prorokiem Bożego miłosierdzia. Lekcja zdalna.
data: 20.11.2020
Drodzy uczniowie, ten temat nie jest łatwy, bo nawiązuje do KSięgi Jonasza, którą trzeba widzieć jako księgę o Bożym miłosierdziu. W dziwiejszym temacie ujrzymy Boga jako tego. który pragnie dobra dla każdego człowieka i czeka na nawrócenia dla każdego. Sam jest gotowy przebaczyć grzechy ludzi i uczy nas przebaczać innym ludziom. Proszę zapisać temat lekcji oraz datę a następnie przeczytać treść katechizmu do tematu nr 20, po czym proszę zapoznać się z tą prezentacją: KLIK
Zadanie, które będzie też waszą notatką, proszę mi przysłać przez Microsoft Teams: Proszę odpowiedzieć na te pytania: 1. Ile razy bóg powoływał Jonasza do wypełnienia misji?
2. Z jakiego powodu powstała burza na morzu?
3. Dlaczego Pan Bóg posyłał proroków?
4. Kto dzisiaj pełni podobną rolę jak kiedyś prorocy?
_______________________________________________________________________________________
Temat: Historia Józefa Egipskiego. Lekcja zdalna.
data: 17.11.2020
Proszę zapisać temat i datę, zapoznać się najpierw z prezentacją przypominającą nam o histori Józefa: KLIK a następnie przeczytać opracowanie tematu nr 19 w katechizmie (s.76-79).
Notatka do zeszytu:
Józef egipski to umiłowany syn Izraela. Przeżył bardzo wiele przygód: był niewolnikiem, więźniem, ale Bóg zawsze czuwał nad nim i wybawiał go z wszystkich trudności. Kiedy wyjaśnił faraonowi sen stał się wielkim władcą w Egipcie. Pomógł swojej rodzinie w czasie głodu mimo złego potraktowania.
__________________________________________________________________________________________
Temat: Jakub wzorem zawierzenia Bogu. Lekcja zdalna.
data:13.11.2020, w katechizmie lekcja nr 18
Proszę przeczytać treść katechizmową do tego tematu (s.73-75)
Po tym proszę zapisać następującą notatkę:
Całonocne zmaganie Jakuba z tajemniczą postacią, która okazuje się być samym Bogiem, trzeba rozumieć jako modlitwę – pełną dramatyzmu wynikającego z głębokiej wiary i niezwykłej żarliwości. Sens imienia Izrael – „Bóg walczy” – odnosi się nie tylko do przeżywanej przez Jakuba walki duchowej. Jest ono także wyrazem wiary i zapewnieniem, że Bóg będzie walczył o dobro swego ludu.
Następnie można obejrzeć odcienk Ksiegi Ksiąg, gdzie w prosty i poczuczający sposób zapoznamy się bardziej z postacią Jakuba: KLIK
_________________________________________________________________________________________
Temat: Sakrament pojednania i pokuty. Lekcja zdalna.
data: 10.11.2020
Szczęść Boże. Proszę zapisać temat lekcji, datę oraz proszę o zapoznanie się z tą prezentacją:
Nie zapomnijcie włączyć dźwięku, ksiądz, który jest lektorem na bieżąco omawia to co się pokazuje na slajdach.