PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JASIENIU - WITAMY NA NASZEJ STRONIE INTERNETOWEJ - INFORMACJE DLA RODZICÓW I UCZNIÓW - AKTUALNOŚCI - GALERIA - PLAN LEKCJI

Informatyka

Drodzy Uczniowie.

Poniżej zamieszczam adres poczty elektronicznej, dzięki której będziemy mogli się ze sobą kontaktować w sprawach związanych z realizacją materiału z informatyki oraz wszelkich wyjaśnień i zapytań:

tlutynski@pspjasien.pl

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA - NAUKA ZDALNA

Tomasz Lutyński


10 grudnia 2020 r.

Temat: Baltie – stosowanie zmiennych i wykonywanie obliczeń.

Dzień dobry.

Dzisiaj lekcja do samodzielnej realizacji.

Zmieniamy środowisko programowania  na Baltie.

Będziemy pisać te same (lub podobne) programy co w Scratchu.

Baltiego włączamy oczywiście w trybie zaawansowanym. Proszę dokładnie przestudiować rozdział 3.1. ze strony 43. W ramce z kluczykiem jest objaśnienie jak utworzyć zmienną, proszę to zrobić przynajmniej raz, ale nie zapisujcie programu po tej czynności.

Jak już przećwiczycie tworzenie zmiennych, przepiszcie program z rys. 13 na stronie 44. (ćw. 7).

Z tej lekcji wyślij do mnie czatem tylko krótką odpowiedź na pytanie:

Do czego można wykorzystać program z ćw. 7?

Miłej pracy

TLutyński

 


 

26 listopada 2020 r.

Temat: Scratch – instrukcja warunkowa

Dzień dobry.

Dzisiaj lekcja do samodzielnej realizacji.

Potrafisz już napisać program sumujący dwie liczby i wyświetlający wynik działania. Na bezie tego programu bez problemu zmodyfikujesz go tak, aby liczył różnice.

Kolejny krok to rozwinięcie programu tak, aby wykonywał działanie sumy pod warunkiem naciśnięcia klawisza s lub działanie różnicy pod warunkiem naciśnięcia klawisza r. Do tego stosuje się polecenia warunkowe Jeżeli.

Są na to dwa sposoby: rys 6a lub 6b ze str. 39. Wyjaśnia to ramka z trybikami.

Pierwszy sposób jest na przykładzie w rys. 8a, drugi na 8b na str. 40.

Widzisz różnice? Wybierz ten, który Twoim zdaniem jest lepszy i napisz program z tym fragmentem. Zwróć uwagę, że na tych przykładach są tylko fragmenty programu. Jako bazy do programu użyj tego z poprzedniej lekcji.(rys. 5 str. 38)

Polecenia znajdziesz w ćwiczeniu 3 ze str. 39 i 4 ze str. 40.

Sprawdź działanie programu dla kilku par liczb (zarówno dodatnich jak i ujemnych).

Przypominam, że do oceny z poprzedniej lekcji był prosty program sumujący dwie wpisane z klawiatury liczby. Zbliża się pomału koniec półrocza, nie róbcie sobie zaległości. Perę osób nie przesłało swoich wyników z Godziny Kodowania i pracy grupowej.

W czasie lekcji jestem na czacie Teams, można pisać w razie wątpliwości.

Miłej pracy i dnia.

TLutyński

 


 

12 listopada 2020 r.

Temat: Podstawowe pojęcia związane z programowaniem (zapisz w zeszycie)

Dzień dobry.

Dzisiaj lekcja do samodzielnej realizacji.

Zaczynamy rozdział o programowaniu. Na początek rzeczy, które już znacie czyli Scratch i Baltie, jednak już na trochę wyższym poziomie. Oczywiście będą te programy potrzebne na waszych komputerach i na tym będzie polegać Wasze dzisiejsze zadanie. Kto jeszcze tych programów nie ma, to proszę pobrać, zainstalować i sprawdzić działanie. Proszę zgłosić gotowość na czacie zespołu słowami: jestem gotowa/y do programowania.

Scratch -> https://scratch.mit.edu/download   (kliknij na pobierz bezpośrednio)

Baltie -> https://www.sgpsys.com/pl/b3.asp  (kliknij na Baltie 3 - pobierz i zainstaluj)

 

To jeszcze nie wszystko na dzisiaj. Trzeba zapoznać się ze słownictwem stosowanym w programowaniu. Na stronie 34 i 35 jest słowniczek pojęć. Proszę przepisać do zeszytu pojęcia i przeczytać (ze zrozumieniem) ich opis. Spodziewajcie się kartkówki z tych pojęć za tydzień.

Przypominam o przesyłaniu pracy grupowej!

Miłego dnia i miłej pracy.

TL

 

 


Małopolska LIFE-IP