Tutaj powinien być opis

Dzień Bezpiecznego Internetu 2024 - konkursy!!!!

 

Konkursy z okazji

Dnia Bezpiecznego Internetu

 

  Dzień Bezpiecznego Internetu odbywa się w lutym każdego roku. DBI zachęca nas do aktywnego uczestnictwa w dbaniu o cyfrowe bezpieczeństwo, zarówno na poziomie międzynarodowym, ja również lokalnym, łącząc zaangażowanie wielu instytucji oraz najbliższe otoczenie dziecka czyli jego rodzinę.

  W bieżącym roku Dzień Bezpiecznego Internetu obchodzimy we wtorek 6 lutego. Zachęcamy wszystkich do zaangażowania w promowanie pozytywnych zastosowań Internetu,
w promocję tolerancji oraz tworzenie kultury zrozumienia w sieci.

Zapraszamy wszystkich uczniów kl. I-VIII  Publicznej Szkoły Podstawowej w Jasieniu

do udziału w organizowanych konkursach:

Konkurs międzyklasowy:

Ø  Konkurs na Plakat zawierający hasło „Dzień Bezpiecznego Internetu 2024" i promujący bezpieczne zachowania w Internecie.

Plakat wykonany dowolną techniką plastyczną. Format prac co najmniej A3.

Prace będą oceniane w trzech kategoriach konkursowych:

I.                   Kategoria: uczniowie klas I - III

II.                Kategoria: uczniowie klas IV-VI

III.             Kategoria: uczniowie klas VII – VIII

 

Konkurs indywidualny (dopuszcza się pracę w max. 3 osobowych zespołach):

Uczniowie klas IV-VIII:

  Konkurs na przygotowanie plakatu, prezentacji multimedialnej, filmiku bądź animacji o tematyce związanej z bezpieczeństwem w sieci. Zawierającej hasło „Dzień Bezpiecznego Internetu 2024"

 

  •         Plakat wykonujemy w dowolnym programie graficznym.
  •          Prezentacja multimedialna promująca bezpieczeństwo w Internecie - (maksymalnie 10 slajdów).
  •          Filmik krótkometrażowy (2-5 minutowy).
  •         Animację wykonujemy w dowolnym wybranym przez siebie programie.

  Prace konkursowe plastyczne: plakat (klasy I-VIII) - należy złożyć osobiście u nauczyciela informatyki w szkole (p. D. Pajor, p. T. Lutyński). Pozostałe prace komputerowe tj. plakat, prezentacja multimedialna, animacja (filmik)  - należy przesłać na adres mailowy: dorotapuch@poczta.fm, lub dostarczyć na pendrive nauczycielowi informatyki (D.Pajor, T. Lutyński). 

 

Termin składania i nadsyłania prac to 29 lutego 2024r. (czwartek).

Przy ocenie prac będą brane pod uwagę: zgodność z tematem, pomysłowość, estetyka wykonania.

Najlepsze prace zostaną wykorzystane w celach edukacyjnych w każdej klasie szkoły.

Cele konkursu:

         Rozwijanie umiejętności posługiwania się technologią informacyjną, oprogramowaniem graficznym.

         Kształtowanie umiejętności selekcji informacji w sieci.

         Podkreślenie potencjału Internetu do wykorzystania w edukacji, kontaktach z rówieśnikami oraz jako forma twórczej rozrywki.

         Popularyzacja tematyki związanej z bezpiecznym korzystaniem z Internetu.

         Profilaktyka zagrożeń wynikających z niewłaściwego korzystania z Internetu.

 

Postanowienia końcowe:

  • Wyniki będą dostępne na stronie internetowej szkoły.
  • Decyzja komisji konkursowej jest nieodwołalna. Przystępujący do konkursu uczestnik akceptuje postanowienia powyższego regulaminu.
  • Osoby udostępniające prace w ramach konkursu wyrażają tym samym zgodę na przetwarzanie przez organizatora swoich danych osobowych wyłącznie na potrzeby konkursu.
  • Laureaci konkursu otrzymają dyplomy i nagrody.